Karaoke tundra - Gastarbeiter

Malá nezávislá vydavatelská značka Mufonic recordinx před pár týdny vydala debutové album projektu Karaoke tundra, za kterým stojí Viktor Tverdochlibov.

karaokeMalá nezávislá vydavatelská značka Mufonic recordinx před pár týdny vydala debutové album projektu Karaoke tundra, za kterým stojí  Viktor Tverdochlibov. Tři skladby od tohoto původem ukrajinského producenta jsem již znal z kompilací Out of place artefacts vol.1(Mufonic recordinx), Ambsine vol.1 a Muteme.point.0 compilation. Na všech těchto kompilacích se objevily skladby s takřka punkovou časovou stopáží, což u elektroniky nebývá tak docela zvykem.

Viktor Tverdochlibov svoje zalíbení v krátkých skladbách vysvětluje tak, že hudby je v současné době zkrátka moc a že na poslouchání standardně dlouhých tracků není prostě čas. V originálním papírovém obalu se nachází cd s dvaceti skladbami. Po otevíracím Intru přichází vtipná chvilka ticha s názvem Chvil´a ticha. Další dva kousky jsou ve znamení instrumentálního hiphopu a downtempa.

Skladba Oh my ticket! s hostujícím Djem Spinhandzem je zábavná záležitost, minutu a půl dlouhá tucka, karaokekterá by stroprocentně osvěžila djský set nějakého přísného rychtáře a potěšila nejednoho 'ještěra'. Další skladbou o které se zmíním je devátá v pořadí From Tokyo to Dolná Krupá. Já vím, že jsem se v případě Mufonic recordinx (Neutrino promine) ohledně použitých samplů už jednou pěkně seknul, ale tady v této sklabě je zdroj podle mě zcela jasný: Apparat, album Duplex :).

Desátá skladba Banjo boy (feat. Mmtm) je kupodivu dlouhá víc než pět minut, ale v podstatě se dá napsat, že jsou to dvě skladby v jednom tracku. Škarohlíd by mohl ještě dodat, že Karaoke tundra nedělá krátké skladby kvůli úspoře času, ale proto, že si zkrátka neumí poradit s kompozicí v delším časovém pásmu :). Nicméně ať by měl škarohlíd pravdu či neměl, jedná se o hodně povedenou záležitost.

Šestnáctá skladba Drugstore cowboy blues (feat. Bourek) je docela milá skladba, zní to jako úplně namraky vykalený Air. Další dva tracky jsou ve znamení experimentálního ambientu a devatenáctý track pro změnu ve znamení ukrutnýho špeka. Album pak uzavírá Neutrinův remix skladby Television, kterou Karaoke tundra otevřel teď už předposlední titul značky Mufonic recordinx.

Album Gastarbeiter působí svěžím dojmem, pořád se něco děje a čtyřicet minut uteče jako voda. Určitě to má na svědomí právě  délka jednotlivých tracků, které vytváří dohromady jeden kompaktní celek. Kdo má rád třeba kompilace Solid steel od Ninja tune, tak toho album Gastarbeiter určitě potěší.

Hodnocení: 77%

Karaoke tundra - Gastarbeiter
Mufonic recordinx 2005