Rubrika Technoservis Nula2

Další část nepravidelné rubriky o tom nejlepším, co najdete na skladě prodejny Nula2. Tentokrát se podíváme na dvě desky Aphex Twina a dva nové počiny slovenských producentů.

analordAphex Twin - Lisbon Acid / Deadcode
Analord 007 + 008

Kruh se pomalu, ale jistě uzavírá a série Analord dostává konečnou podobu. Zbývá poslední díl této skládačky v podobě devátého pokračování. Finální čísla jsou snad ještě povedenější než první a předcházející kousky. Tracky dostávají konkrétnější podobu, která krystalizuje do příjemě tanečních a použitelných kompozic. Ve většině případů zůstává zachován nalomený elektro-rytmus a lehce acidové aranže. Některé tracky jsou okořeněny poněkud ostřejšími a praktičtějšími hi-haty. Vybočení z předešlé řady je způsobeno také použitím originálních samplů, perfektně dokreslujících náladu. Ty často zároveň tvoří ústřední motiv celého děje. Asi se jen tak někdo neodváží zmiňované skvosty zahrát na party, alespoň ne v našich zeměpisných šířkách. Hudba je to jednoduchá ale naprosto geniální, jako snad všechno, co kdy Richard D. James vytvořil. Jeho skalní fandové (jestli tady tedy nějací jsou) mi jistě dají ihned za pravdu!

analordAphex Twin - Backdoor
Analord 009

Jelikož se v naší rubrice věnujeme především kvalitní hudbě a originálním deskám, nesmí nám uniknout poslední díl sárie Analord šílence Aphex Twina! Ten je skutečně, jak předchozí vývoj napovídal, velice taneční záležitostí a neopomenutelnou deskou. Asi jako jediná "devítka" stojí na rovné rytmice a i její celkový koncept se dá označit za víceméně přijatelný, myšleno ve smyslu tanečnosti desky. Samozřejmě nechybí všudypřítomný acid a pro Aphex Twina vlastní melancholické melodické plochy, rodící se někde na pozadí kompozice. Tato deska je vlastně závěrečným dílem acidového šílenství a série Analord. Desátá deska totiž paradoxně vyšla už před půl rokem jako první a její součástí byl luxusní plastový box na všech deset desek, což byl od autora velice chytrý tah, protože onen box se dnes už jako všechno starší od AFX nedá sehnat a na internetovém serveru Ebay se jeho výsledná cena v aukcích pohybuje okolo stopadesáti liber a více , takže kdo je vášnivý sběratel a pokoušel se taktizovat, musí si nyní hodně připlatit!

supagrupaUnder Construction - Dry Hope ep
Spod 001

Pokud Vás už omrzelo všední slovenské techno, měl bych tu jedno vřelé doporučení! Je jím nový label Spod, vzniknuvší pod záštitou španělské distribuce Jaxx, na jehož prvním počinu najdete slovenský projekt Supagrupa. Dvojici djs Akin a Glaucoma se jejich produkcí povedlo vymanit se ze spárů otřelého sk-soundu a vyrukovali s vlastní, naprosto originálním zvukem. Všechny tři tracky sice mají více, či méně rozbitou rytmiku, avšak všechyn aranže a postupy mají naprosto nový, neomšelý charakter. Některé práce jsou doslova oddechovými pasážemi
a nenutí člověka pouze se hnát bezmyšlenkovitě vpřed. Celkově tato zbrusunová deska působí velmi vyrovnaným dojmem a rozhodně má smysl se alespoň pokusit s ní zaútočit na taneční parket! Doufejme, že si Supagrupa bude stále držet své jedinečnosti a originality! Vynikající!

ojLoktibrada - Signal
Olga+Jozef 10

Po více jak roční odmlce se nám opět hlásí slovenský label Olga+Jozef s novým maxákem! Zodpovědný je tentokráte sám mr. Dalo aka Loktibrada, což je ovšem zárukou nových prací s originálním konceptem a nápady. Deska obsahuje čtyři energické, zvukově hodně narvané a vybuzené tracky, které srší energií. Tři kompozice mají dokonce rovnou rytmiku a na vrchu se odehrává dosti brutální a agresivní děj. Většina samplů je zcela nová a pokud tu uslyšíte zvuky starší, tak jsou zakomponovány tak, že vás příjemě pohladí po sluchovodech. Celý děj má skutečně hodně novátorskou podobu a většinu z Vás mile překvapí. Třešničkou na dortu je jedem rozlámaný tracky, který jakoby se už nevešel na zabijáckou Olga+Jozef 8 a dokoná dílo zkázy. Jeho masivní zvuk rozdrtí vše, co se mu postaví do cesty. Olga+Jozef 10 je hodně povedená deska s původním slovenským rukopisem a Vám by rozhodně neměla uniknout!!

Recenze pro vás připravil vinyl shop Nula2.