Hudební recenze: Dixxx

Hip-hopová dvojka Super Crooo způsobila loni svým debutovým albem Toxic Funk poměrně slušné "pozdvižení" na domácí (nejen) taneční scéně. Letos spojili síly s Ristem a Lucasem Skunkwalkerem a coby projekt Dixxx vydali před pár týdny stejnojmennou desku.

Venku je vedlejší projekt kontroverzních Supercrooo. Dostal název Dixxx a vedle Viléma a Waldemara  na něm participují ještě Lubomír a Lubomír. Pánům ze Supercrooo se docela hodně povedlo zamotat hlavy nejednomu příznivci českého hiphopu. Mohl za to debut Toxic funk, kde se to hemžilo bezdůvodným používáním vulgarismů (podle mě pouze na efekt).. Mně v tuhle chvíli skutečně  nevadí, když někdo nazve ve svém textu velkého světového vůdce G. Bushe prakticky jakýmkoli výrazem (učinil tak třeba Orion na Teritorium II), ale v případě Supercrooo se stalo přesně to, co jsem předpokládal. Vy, kdo jste si přečetli reakci na recenzi alba Toxic funk na našem serveru od nejmenovaného fanouška Supercrooo mně dáte jistě za pravdu, že to tehdy byl výkon odpovídající tak jedenáctiletému templáři z Ordo lumen. Projekt Dixxx a jeho debutová deska byla anoncována právě na albu Toxic funk a já jsem si tu v ten moment jasně dokázal představit, že Dixxx budou znít jako takový hodně vulgární Captain Jack.

Dixxx jsou možná svým způsobem velcí manipulátoři. Ten pocit mám hned z Intra: Prohlížíš si buklet, kup si originál, ale hlavně se jedná o pozdrav lidem, co píší fixou v metru Dixxx. Nevím proč, ale mám pocit, že je se jedná o navádění k takovéto činnosti, navíc podle mých skromných odhadů 98% tagů Dixxx po Praze mají na  svědomí právě členové zmiňované formace. Stačí se projít Lidickou ulicí a podle grafologického rozboru je hned jasné že liché bloky sprejoval Vilém a sudé Waldemar. Já na jednu stranu chápu, že vytvořit dokonalou iluzi o vlastní popularitě před kamarády z posilovny :) je pro Viléma a Waldemra hodně velké lákadlo, ale čmárat po fasádách domů je prostě hnus :(.

Ve skladbě Hugo Boss je zajímavá změna rytmu z downtempa na breakbeat. Lubomír woe!! Benchpress začíná malinko podobně jako jedna stará a  skvělá věc od  nedoceněných Senser (vzpomínáte ?). Stejně jako u Senser se zde dá psát o crossoveru. Kytarový rif, breakbeat ve spojení s rapem. Musím zde vzpomenout ještě tvrdé a energické Headcrash, kde se také do hutných kytar a elektroniky rapuje. Geniální skladba Freedom - tomu říkám a zde píši Rap! Benchpress ale těchto kvalit nedosahuje, každopádně dobrej pokus, cením to. Cením i pravděpodobně první pokus Viléma a Waldemara o politicko-sociální text ve skladbě Jádro zubra. V textu ovšem shledávám pár nejasností. "Legalizujte drogy, smažky nebudou muset tolik čórovat." Je tam sice to slovo 'tolik', ale je jasné, že by čórovali stejně.
Celkově moc nechápu proč se tahle deska od Dixxx tváří jako nějaký nový projekt, když Supercrooo jsou z toho slyšet horem dolem. Na desce je sice pár výletů k breakbeatu a objevuje se zde i, oproti desce Toxic funk, zvuk nabroušené elektrické kytary, ale pořád jsou to prostě Supercooo. Možná se ozvali Risto (znaté z Over 3) s Lucasem, kteří na desce spolupracovali, že by bylo lepší změnit název, těžko napsat, možností je mnoho.

Komu se líbí Supercrooo asi si desku Dixxx pořídí, ale vyloženě nic tak zásadního se narozdíl od desky Toxic funk nekoná. Dopisuji tyto řádky a v bytě pode mnou si děcka pouští nahlas rap. Zřetelně slyším Indyho, jak se naváží do Viléma a Waldemara. Lubomír! :)

Hodnocení: 63%

Dixxx
Rapsport 2005