Hudební recenze: Alter Ego - Transphormed

Také vás dostala pecka letošního roku Rocker od německého projektu Alter Ego? Znáte ale i jiné singly této partičky? Slyšeli jste třeba poslední album Transphormer? Nebo jiná alba? Jestli tak trochu tápete a pojem Alter Ego vám připomíná hlavně výše zmíněný megahit nebo jejich nevydařené vystoupení na letošním Summer Of Love, pak určitě čtěte dál a dozvíte se víc.

Remixové album Transphormed, o kterém budu psát, rozhodně není jen o hitu Rocker. Naopak. Převážná tvorba dua Alter Ego se nese v úplně jiných dimenzích a hit Rocker, ačkoliv mě totálně dostal, byl tak trochu vybočením z dlouholeté kariéry pánů Jörna Ellinga Wuttkeho a Romana Flügela, kteří stojí také za mnoha dalšími projekty. Jejich tvorba se převážně opírá o techno, electro, tech-house, ale také o ambient, minimal nebo experimentální elektronickou hudbu. Nemá smysl se zabývat dlouholetou producentskou a remixérskou kariérou obou pánů, protože je opravdu velmi košatá. Ono úplně stačí probírat se diskografií Alter Ego, která sahá až do první poloviny devadesátých let.

Při vytíženosti obou protagonistů z Alter Ega se nelze divit tomu, že za těch více jak deset let vydali pouze tři regulérní alba. Nejlépe přijato bylo však až to poslední, loňské, Transphormer. Možná právě proto teď vychází druhá edice tohoto alba s remixy všech singlů, které z něho vyšly na CDčkách a vinylech. A aby toho nebylo málo, k jednomu CDčku přidali i druhé, na kterém pro změnu najdete remixérské práce samotných Alter Ego.

První stříbrný disk se tedy věnuje remixům od Alter Ego. Těšit se můžete na jejich vytříbený electro-techno zvuk, který vás rozhodně nenechá jen tak sedět na pohovce. Hned první remix je zajímavým hudebním spojením. Alter Ego předělali singl z roku 2001 All I Ever Wanted od známého synth-popového projektu The Human League. Výsledkem je našláplý taneční electro remix s vokálem á al Depeche Mode. Zajímavě zní také zremixovaná podoba industriální pecky Autobahn 66 od Primal Scream. Sympatický electroclashový kabát dostali od Alter Ego remixy skladeb od projektů 2raumwohnung, Riton a především od Chicks On Speed. Jejich singl Fashion Rules! je v podání Alter Ego skutečná divočina. Zvukově ujetá je většina remixů, ale zvlášť zmíním také remix skladby Robson Ponte od Reinharda Voigta. Koneckonců  ujíždět budete stoprocentně i na remixu singlu Wait & See od Tiefachwarz, který mě dostal asi ze všeho nejvíc.

Kdo se těší spíše na různorodější elektroniku, určitě se třese na druhé CD s předělanými tracky z alba Trasphormer. To otevírají bratři Schwarzové, tedy Tiefschwarz, remixem skladby Beat The Bush, takže se electro soundu ještě nějaký ten čas nezbavíte. Vše je ovšem jinak ve chvíli, kdy se rozezní remix skladby Daktari od Robaga Wruhmeho. Tomuto minimalovému guru nejsou nějaké výstřední zvukové excesy vůbec cizí, přesto si ale svůj remix pevně hlídá v mezích minimalistické muziky. Neznamená to, že by nebylo co poslouchat, naopak. Dalším minimalovým remixem je předělaná verze skladby Gate 23 (Lost On Arrival…) projektem Isolée. Rovněž minimal, rozložený do 12ti minutového opusu, tu prezentuje také Ricardo Villalobos, který stejně jako Robag Wruhme remixoval skladbu Daktari. Druhé CD Transphormed ale není jen o minimalu. Například electro-houseový remix skladby Beat The Bush přichystal Ewan Pearson a skutečným tanečním nářezem je pak předělaná verze megahitu Rocker od Erica Prydze.

Zmínit se tu o všech dvaceti remixech na dvojalbu Transphormed prostě nejde. Obě CD jsou nabité kvalitní elektronickou hudbou od začátku až do konce. Některé remixy jsou o něco slabší, jiné jsou skutečně prvotřídní a já se zmínil o těch nejlepších, které tu můžete slyšet. Přestože jsou obě CD stylově velmi pestrá, a to druhé CD ještě víc, nejvíce si na nich pochutnají milovníci electra, které je zde, tu a tam, zkombinováno s technem, housem nebo minimalem. Malou nevýhodou tohoto výběru je, že do posledního remixu už všechny vyšly zvlášť na vinylech nebo CD singlech a tak žádnou novinku, žádný bonus zde nečekejte. Je ale nepravděpodobné, že byste všech 20 remixů skutečně znali a vlastnili a tak neváhejte a album si minimálně poslechněte. Ve více jak dvou hodinách tu určitě narazíte na tu vaší "srdcovku".

Alter Ego - Transphormed
čas: 135:14
label: Klang Elektronik