Hudební recenze: Biosphere - Dropsonde

Na lednovém vystoupení Biosphere v Paláci Akropolis jste si měli možnost zakoupit vlastní kopii nového alba tohoto norského projektu. Daho tak učinil a dnes se s vámi podělí o dojmy z jeho poslechu. Máte-li chuť si připomenout jejich koncert, můžete si prohlédnout fotky od Gonzy a Jediho a přečíst report od Myclicka.

"Ukončete výstup a nástup, polární expres vyjíždí", právě takové pocity Vám navodí úvodní tóny nového alba projektu Biosphere. Kdo ještě Geir Jenssena aka Biosphere nezaregistroval, má nejvyšší čas nebo mu doopravdy ujede vlak. Pro úplnost doporučuji zimní výbavu, bude Vám totiž chvílemi hodně, hodně chladno!
Předchozí album Autour De La Lune bylo asi nejtežším a nejhlubším dílem tohoto umělce.

Z mrazivých a tichem zalitých severských scenérií šel často až strach a celou náladu téhle desky nezachránilo často ani teplo domova, kde jste ji právě poslouchali. Deska Dropsonde je o poznání jiná, prosvětlená polárním slunečním svitem a i když tu a tam padne stín, je celá nabitá pozitivní energií. Geir Jenssen se sice neodklonil od původní tématiky, ale jaksi do ní vnesl nový rozjasněný pohled. Jeho předešlá dvě mrazivá a temná alba jakoby už byla ta tam a právě by začínal polární den. Skladby na Dropsonde jsou prozářené sluncem a ikdyž je venku teplota hluboko pod bodem mrazu, tak tahle hudba hřeje na duši. Občas express projede v nečekaném stínu ledovce, ale sluneční záře je ihned skálopevně zpět. Na tomto LP, ale nejenom na něm, je asi nejúžasnější, jak jeho autor dokáže precizně pomocí hudby, bez jediného slova, popsat a vykreslit prostředí, ve kterém žije a které na něj má nesporný vliv!

Biosphere je skutečný umělec, člověk s duší, kterou detailně promítá do své hudby a kterou by jste asi jen ztěží odhalili a jakkoliv ji jiným způsobem pochopili. Biosphere dává svou hudbou nahlédnout do svého nitra, do světa, kde žije a dělí se s ním prostřednictvím hudby o veškeré zážitky a pocity. Precizně vykresluje scenérie okolní přírody a hloubku nekonečných ledových plání. Dropsonde je oproti předešlým albům o dost živoucí a o něco více pomalu poodkrývá pohled na tak extrémní podmínky, v jakých autor vegetuje. Naprosto úchvatný je okamžik, kdy při poslechu tohoto alba zjistíte, že vlastně vše sledujete zevnitř polárního expresu a že rytmické přejíždění kolejových pražců je v naprosté harmonii se samou hudbou!
V této chvíli je hudba na Dropsonde naprosto živoucí a zdá se, jakoby z ní vystoupil i obraz oné polární scenérie.

Naprosto fascinující bylo i lednové živé vystoupení Biosphere v pražském paláci Akropolis, kde hudbu doprovázely propracované animace, synchronně promítané s hudbou. Zde nabral Biosphere na plné váze, ovšem protože je jeho hudba tak realistická a fantastická jaká je, tak ji doporučuji všem, kdo umí hudbu pozorně poslouchat a podobného zážitku se jim dostane i jen tak. Dropsonde je unikátní výlet směrem na sever, který budete chtít zažít znovu a znovu!

Biosphere - Dropsonde
Touch 066