Technoservis Nula2

analordAphex Twin - Analord 3, Analord 4, Analord 5
Rephlex / Analord Rec.

Geniální a zároveň zvrhlý šílenec Aphex Twin vydal v těchto dnech hned další tři desky z nedávno avizované série "Analord", která bude ve finále čítat deset kusů! Asi jako první otázka všechny fanoušky Richarda D. Jamese napadne, jaké z "dvojčat" se to asi projeví tentokráte? To brutálnější, drsnější, nebo to neškodné, něžné?? Hned na počátku si oddychnete, když Vás uvítá druhá, čili klidnější a přívětivější stránka Aphex Twina. Všechny kompozice prodýchává příjemná melancholická atmosféra, poklidné elektrorytmy, atmosféru dokresluje všudypřítomný acid. Ne náhodou byl projekt nazván Analord. Velice silně je tu cítit analogové zpracování a detailní ruční práce, kterou prostě nezvládne kdekdo. Projekt Analord je spíše pro skalní fanoušky Aphex Twina a jednoznačně starou "šuplíkovou" záležitostí tohoto nesmrtelného devianta. Jeho zmrtvýchvstání se vydařilo naprosto perfektně a nám nezbývá, než čekat, kdy zase "dvojčata" vymyslí nějaký zločin!

sleepSleeparchive - Research ep
Sleeparchive 003

Projekt Sleeparchive vyrukoval po nedlouhé odmlce se svým už třetím pokračováním! Rovněž, jako předešlé díly, se tato deska stylově nachází někde na rozhraní minimalu a techna, ovšem techna hodně starého data výroby. Epčko "Research" jen prohlubuje doměnky o autorově zálibě v hledání "něčeho nového" a nesporný vliv velikána Richie Hawtina. Všechny čtyři obsažené tracky vynikají neuvěřitelnou, prázdnotou, prostorem a kouzelnou jednoduchostí, ve které je ukryta krása a genialita tohoto vyjímečného umělce. Mnoho z vás, především těch hudebně vyspělejších pohladí tato záležitost po duši i po srdci. Už si zbývá jen položit otázku, kam se bude produkce Sleeparchive ubírat v budoucnosti???

audioGunjack vs. Jeroen Liebregts - Alliance IV
Audio Assault Records 011

Španělský projekt Gunjack je znám především díky velice drsným počinům na více, či méně známých domovských vydavatelstvích Sheep, Gunjack Series, Deaf Mosaic, nebo Reverse. Jeho styl se a tvorba se musí brát s jistým respektem a obdivem, jelikož se mu podařilo udržet si svou vlastní podobu a nenechal se strhnou zbytkem místní scény se zlou etiketou "Minolta Copyryght". Rovněž nový release na labelu Audio Assault Records vyčnívá díky své originalitě. Gunjack si tu přizval ke spolupráci nováčka jménem Jeroen Liebregts a společně sestavili povedenou desku! Rovné beaty, rytmické nástupy a hlavně poutavý děj v souladu s výbornými efekty, to jsou hlavní znaky celé záležitosti. Alliance udělá radost všem náročným technohlavám a ještě větší radost příznivcům nejen projektu Gunjack, ale i zmiňovaného a popolárního Audio Assault Records!

aidasiaVarious Artists - Aid Asia
Aid Asia Records 001

Německá distribuční firma Neuton se odhodlala k velice chválihodnému činu! Vydala kompilační trojdesku nazvanou "Aid Asia", jejíž výtěžek bude věnován oblastem postiženým vlnami Tsunami ve východní Asii. Na kompilaci přispěli přední producenti z celého Německa a album je tak i vynikajícím průvodcem po aktuální německé scéně. Ze velké části projekt zavání zvukem ala Kompakt a na druhé straně zde naleznete kupu jedinečných prací, které znějí velmi originálně a tanečně. Ze zůčastněných producentů musím zmínit jména: Vitalic, Dave Tarrida, David Carretta, Terence Fixmer, The Hacker, nebo legendární Spiral Tribe! Asi nemá smysl vyzdvihovat vážnost situace na uzemí Asie a někoho urputně přemlouvat aby si tuto  desku jen kvůli tomu obstaral, rozhodně ale stojí za všimnutí, za poslech a jak s ní dále naložíte je na každém z Vás. Určitě bude ale už zanedlouho patřit mezi nesehnatelné rarity!!

Recenze pro vás připravil vinyl shop Nula2.
nula