Rubrika Narovinu

Už je to tady zase. Nelze se ubránit. Cítíte lehké mrazení v zádech, máte trošku nervózní pohled a nedokážete chvíli posedět. Jasné příznaky nemoci zvané "očekávání nového alba vaší oblíbené skupiny nebo projektu".

silicone soulKvůli kterému albu jsme onemocněli tentokrát? Silicone Soul - Staring Into Space.
Za projektem Silicone Soul se skrývají dva chlapíci ze Skotska, konkrétně Craig Morrison a Graeme Reedie. Opravdové "hvězdy" se z nich staly před čtyřmi lety, kdy se singl "Right on" dostal mezi dvacítku nejlepších skladeb britské hitparády. Následně na to bylo jejich debutové album "A Soul Thing" nadšeně přijato nejen mezi posluchači, ale také mezi kritiky. Ze Silicon Soul se definitivně staly žádané a populární akvizice labelu Soma. A jak už to tak bývá, následuje hodně cest po celém světě, vystupování, vydávání singlů a remixů atd.
Po čtyřech letech se Silicone Soul zavřeli do studia a rozhodli se natočit nové album. Lze očekávat desku plnou deep kompozic a emotivních skladeb? Rozhodně. Odkloní se Silicone Soul od svého zvuku? Možná trochu. Silicone Soul se totiž rozhodli malinko pozměnit svou produkci. Do studia si přizvali živé hudebníky a vokalisty s úmyslem svou muziku osvěžit - na kytaru hraje Chippy, na trumpetu Tom MacNiven a na saxofon Brian Molley.staring
"Jsme ovlivněni spoustou hudebních stylů. Od jamajského dance hallu ze sedmdesátých let přes lidi jako jsou Lee Perry, Gregory Isaacs nebo King Tubby až k funku, soulu a discu. Ovlivnili nás Curtis Mayfield, Isaac Hayes, The Temptations, Sly & The Family Stone, Felix Da Housecat, ovlivnil nás taky klasický chicagský zvuk...", říká Craig Morrison.
Co můžeme na novém albu najít? Čeká nás psychedelický výlet do space-jazzové pohody ve skladbách "When The Devil Drives" a "Room 666 At The Deadly Hotel", možná nás trochu postraší post-apokalyptická "Burning Sands", nechybí ani downtempová věc s oduševnělými vokály "You Can´t Lose What You Never Had", zazní i hlas zpěvačky Louise Marshall ("Feeling Blue"), kterou můžete slyšet v již zmiňovaném hitu "Right on". A navrch samozřejmě spousta liquid housových zvuků a jemných beatů.
A nezbytné množství siliconu.
Album vychází v dubnu 2005.

Co se stalo, co se stane

International Dance Music Awards. V kategorii Best Underground Dance Track zvítězila dvojice Deep Dish se singlem "Flashdance", v kategorii Best House/Garage Track zvítězil David Morales se skladbou "How Would You Feel". Více zde.

Nejlepším tanečním singlem roku 2004 se v Německu stala skladba producenta Erica Prydze - "Call on me".

Richard West aka Mr C rozjíždí nový label Superfreq Records.

Shapeshifters, autoři jedné z nejlepších tanečních skladeb roku 2004 ("Lola´s Theme"), znovu bodují v klubech a hitparádách. Novinka se jmenuje "Back to basics".

amadorEddie Amador, The Supermen Lovers a Flash Brothers vystoupí 2.dubna v prostorách obou pater NG Veletržního paláce v Praze na party "House of Flowers". Více zde.

Po delší přestávce vychází další číslo časopisu X-Mag. Na první cd příloze najdete housový mix Carla Coxe, na druhém cd pak výběr hitů, které hýbaly minulý rok tanečními parkety.

Vystupujete v klubech pod jménem Slacker a se svým balíkem stopadesáti CDček objíždíte svět. Přijedete do Roxy a pět minut před začátkem hraní se dozvíte, že se jeden přehrávač rozbil. Report ze ZENu si můžete přečíst zde.

Nejprodávanějším housovým trackem internetového obchodu www.juno.co.uk za posledních šest měsíců se stala skladba "Drop the Pressure". Složil ji skotský producent Mylo.tiesto

DJ Tiesto. Minulý rok otevíral olympijské hry v Aténách, letos bude u "většího" majstrštyku: otevření nové dráhy Space Mountain : Mission 2 v pařížském Disneylandu. Lístky jsou za babku - 120 liber.

Romanův aktuální report z evidentně velmi povedeného Zenu, na kterém zavládla legenda taneční scény jménem Anthony Pappa si můžete přečíst zde.

Co právě vychází - Singly

audiobAudio Bootys - Bang Bang (white label) - V roce 1966 vydala Nancy Sinatra skladbu "Bang Bang". V roce 2005 ji do housové podoby předělali britští Audio Bullys. Je to chytlavé, ale možná už trošku za hranicí definice "dobré" house music.

Kings Of Tomorrow - Thru (Defected) - Sandy Rivera aka Kings Of Tomorrow vydává první singl ze svého nového alba "Trouble". Mužský vokál a drsnější basová linka vás rozhodně nenechají nečinně posedávat. Remixovali Junior Jack a Simon Grey.

Benjamin Diamond - Let's Get High (!K7 label) - Benjamina určitě znáte. Před pár lety vydal skvělé autorské album a jeho hlas jste mohli slyšet ve skladbě projektu Stardust - "Music Sounds Better With You". A teď má nový singl. A zní sladce. Jak jinak.

Co právě vychází - Alba

fabricFabric 21: DJ Heather (Fabric label) - Již jednadvacáté pokračování nabízí kompilační řada labelu Fabric. Tentokrát za gramofony stojí DJ Heather a nabízí chutný mix chicagského klubového zvuku. Na kompilaci najdete tracky od D'Julz, Kaskade, Mika Delgada nebo Magika Johnsona.

Colour Series of compilations 'Blue 02' (Freerange) - Label Freerange vydává druhý díl kompilační řady Colour Series s podtitulem 'Blue 02'. Najdete zde mix dnes již těžko sehnatelných nebo pouze na vinylu vycházejících skladeb s exklusivními novými releasy. Atjazz, Shur-I-Kan, Brett Johnson, Hipp-e, Random Factor, Kirk Degiorgio Jimpster, King Kooba, Solaris Heights... Spousta důvodů proč si kompilaci pořídit.

Raisani mixed by Haneef Raisani & Danny Marquez (Soulstar) - Ve Spojených Arabských Emirátech sídlící label Raisani (konkrétně ve městě Dubai), vydává dvoj cd kompilaci. První cd namixoval šéf labelu Haneef Raisani, druhé cd připravil barcelonský Danny Marquez. Znáte lepší doporučení si tuhle kompilaci pořídit než vyjádření housového mága Miguela Migse? "Jedna z nejlepších kompilací, kterou jsem si kdy koupil", říká. Tak uvidíme.

Basement Jaxx: Singles - Basement Jaxx vydávají svoje best of album nazvané jednoduše "Singles". Kromě všech hitů skupiny zde najdete i dvě novinky: "Oh My Gosh" a "U Don’t Know Me". Bestofka vychází na konci března.

Hiltmeyer Inc.: Sendling 70 (Gomma label) - Je mu 27 let, bydlí v Mnichově a produkuje pod jménem Hiltmeyer. Proč o něm píšeme? Protože vydal debutové album na labelu Gomma, a protože se o tomto albu docela mluví. Přísady: italodisco, afro funk, electro. To všechno ochuceno špetkou detroitského techna.

Minirecenze

soundsofomSounds of OM v.5 mixed by DJ Fluid
OM Records – 2005
Asi málokterá taneční kompilace pro vás bude vhodnější přípravou na atmosféru blížícího se léta než aktuální počin house labelu OM Records z dalekého San Francisca. Již 5. díl Sounds of OM v sobě zahrnuje 14 náladových skladeb, o jejichž  výběr a mix se postaral zakladatel tohoto sympatického vydavatelství DJ Fluid. Zvukově se jedná o euforický deep house s poměrně slušnými hitovými ambicemi, do kterého se prostě zamilujete! Sem tam na vás vybafne dnes již téměř všudypřítomné electro, ale to autorovi posloužilo jen jako decentní koření. Tenhle mix je především o smyslnosti, něze a pocitech. Většina skladeb se věnuje věčnému tématu lásky, aniž by však jednotlivé tracky působily lacině. O zvukové poloze této kompilace jednoznačně vypovídá samotný seznam skladeb. Například projekt Ryana Raddona - Kaskade zde naleznete pro jistotu hned třikrát, dále tracklist zdobí mimo jiné Andy Caldwell, Johnny Fiasco, Joshua & Karl Injex či Colette. Pro fanoušky kvalitní house music celkem povinnost.
Hodnocení: 85 %

digweedJohn Digweed - Choice: A Collection of Classics
Azuli Records 2005
Britský label Azuli Records zaznamenal další solidní úlovek v rámci své kompilační řady Choice: A Collection of Classics specializující se na hudební hrdiny našich hudebních hrdinů. Tímto macatým úlovkem je vážený pán John Digweed, který se tak přidává k celému zástupu DJs a producentů jako Jeff Mills, Louie Vega, Derrick Carter, Francois Kervorkian, Tony Humphries, Danny Tenaglia, X-Press 2 a Frankie Knuckles. Smyslem této zajímavé kompilační série je přiblížit fanouškům hudební základy a následný vývoj jejich miláčků. K tomu nám poslouží hned 2 mixované CD, na nichž nalezneme pro Johna Digweeda ty nejzásadnější pecky. Jak už to v takových případech bývá, jedná se o nejrůznější remixy, raritky, nesmrtelné bomby a vůbec vše, co nám napomůže definovat dlouhý hudební příběh Johna Digweeda. Namátkou uvedu desky typu Hypnotone - Dreambeam (Ben Chapman 12" Mix), Underworld - Mmm Skyscraper I Love You (Jamscraper Mix), INXS - Disappear (Morales Mix), Saint Etienne - Cool Kids Of Death (Underworld Mix) anebo One Dove - White Love (Scott Hardkiss Psychic Masturbation Mix). Pravděpodobně nebudeme daleko od pravdy, nazveme-li tuto kompilaci lahůdkou, jenž by neměla uniknout vašim zmlsaným ouškům.

Hodnocení: 90 %

alvaradoDavid Alvarado – Transfiguration
NRK 2005
Pokud někdo umí vyprodukovat opravdu luxusní house music, pak je to jednoznačně David Alvarado. Toho jsou si vědomi i pánové z labelu NRK, a tak jeho nové album Transfiguration vyšlo právě tam. Transfiguration bylo původně vydáno pouze jako EP. Právě teď se však na pulty obchodů dostává re-edice v podobě plnohodnotného alba, kdy je původní EP obohaceno o několik nových tracků a s největší pravděpodobností se v obchodech s deskami stejně jako jeho předchůdce ani neohřeje! Hlavními přednostmi tohoto producenta pocházejícího z Los Angeles je schopnost harmonicky si pohrávat s tempem a atmosférou svých skladeb a zejména neustále překvapovat. Ve vodách hypnotického deep & minimal houseu s přiměřenou příchutí dubu se cítí jako ryba ve vodě, a my si tak můžeme třeba se zavřenýma očima vychutnat výsledek jeho beze sporu úspěšného pobytu ve studiu.
hodnocení: 85 %

Jaroslav Zapletal & FlyBoyEda