ROZHOVOR

 

Hakan Lidbo - rozhovor

Připravili jsme pro vás rozhovor s jedním z nejaktivnějších producentů současné světové scény. Pro vaši informaci: Hakan Lidbo stráví denně ve svém studii cca 8 hodin, kdy se aktivně věnuje skládání muziky případně produkováni hudby pro jiné interprety.

 
Hakan LidboPřipravili jsme pro Vás rozhovor s jedním z nejaktivnějších producentů současné světové scény, diskografii tohoto umělce mnoho tváří jsme Vám předkládali při jeho letošním vystoupení v pražské Mecce na párty Suiit. Jen pro informaci Hakan Lidbo stráví denně ve svém studii cca 8 hodin, kdy se aktivně věnuje skládání muziky případně produkováni hudby pro jiné interprety, byl to také on kdo objevil pro label Paperecording rumunského producenta Boby Trafalgarda. Více informací naleznete v následujícím rozhovoru.

Co tě přimělo ke skládání hudby?

Desky jako...
Yello "You gotta say yes to another excess"
Krafwerk "Computer world"
Sex Pistols "God save the Queen"
Grandmaster flash "New York"
Ruichi Sakamoto "Bamboo houses"
Stravinski "Rite of spring"
Eric Satie "Gymnopiedies"

Jak jsi se dostal k DJingu a hraješ svoje skladby?

Nikdy jsem se k němu nedostal. Hraju živě. Párkrát, opravdu párkrát jsem hrál jako DJ, ale spíš protože mě požádali přátelé. Jsem moc špatnej DJ. Moje sety jsou dost funky a neustále se je snažím zlepšovat. Právě teď používám dva různé způsoby hraní: funky, electro, trochu cheezy set (příští rok i vyjde na paperecordings) a deep a tech polohu. Tenhle rok jsem hrál celkem dost, ale teď jsem trochu zvolnil, takže můžu trávit víc času ve studiu.

Když jsi ve studiu, dáváš přednost spolupráci s někým jiným nebo o samotě?

Radši pracuju sám, ale občas rád udělám něco s živým hudebníkem, nebo zpěvákem, ale i jiným producentem. Skvěle se mi spolupracovalo s lidmi jako je Tvyks, Andy Hughes (The Orb), Ulysses (Plastic City Suburbia) a Elliot Eastwick (Paperecordings), ale nikdy jsem nenašel nikoho kdo by měl stejnou hudební duši jako já. navíc jsem najel na způsob, kterým pracuju hodně rychle a koncentrovaně, a většina lidí prostě neudrží krok.

Co si myslíš o švédské klubové scéně? Je tam dost lidí, kteří dělají skvělou hudbu.

Hudebníci a producenti tam rozhodně jsou. Jak ti kteří dělají deep, jazzy house (lidi okolo Svek a tak), zrovna tak funky producenti (Martin Venetjoki, Laid a další), ostřejší technaři (Adam Beyer, Joel Mull, Thomas Crome atd.) minimalisti Mikael Stavostrand Andreas Tilliander, ...). Nicméně klubová scéna je bohužel dost chudá. Převážně díky policejnímu oddělení nazvanému "Rave Comission" - odstrašili všechny majitele klubů od pořádání house a techno produkcí. Ti teď vědí, že tam policie okamžitě vletí a bude otravovat lidi s gramem hašiše. Drogy jsou všude, nejen v klubech, to je fakt, ale policie si myslí že je rok 95, a evidentně si nevšimla, že drogy se posunuly do jiných míst, a že zbytek Evropy začíná legalizovat.

Je nějaký projekt, nebo producent, který tě v poslední době zaujal?

Mathew Herbert, jako obvykle.

Jsem jeden z mála lidí na undergroundové scéně kterým se líbí nové album Daft Punk. Myslím, že je fantastický!

Nové album Dub Taylor na Force tracks je skvělý.

Jedno EP na Afroart jménem Mindset je absolutně neuvěřitelný!

Poslední ještě nevydaný skladby Tony Senghora.

Denver feat. Derek Conyer na Moody.

Moje nový album na Bip-hop bude celkem jiný. Jsem na něj pyšný.

Jeff Bennet na Pokerflat

Švédská dvojka jménem Puss, která vystupuje jenom dvěma Gameboyi.


Rozhovor: qua
 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016