ROZHOVOR
Patrick Alavi: "Nikdy se neinspiruju originálem!"
Ještě nikdy u nás nebyl a přesto toho stihl světu už tolik říci... Jmenuje se Patrick Alavi a do Prahy míří v rámci premiéry párty Elektra re:loaded za Airtem a Kimem Pixou už tento pátek a sice do klubu Kostel! Že jste o něm ještě nikdy neslyšeli a nebo vás naopak zajímá, co u tohoto německého producenta nového? Díky výbornému blogu Ohh! Crapp pro vás máme překlad rozhovoru s ním, v němž se dozvíte, že remix Nirvany vypustil do světa teprve až tehdy, když ho Annie Mac na Radiu 1 hrála ve špatné kvalitě, že při remixování slyší originál jen jednou, zda mu víc energie dodá zpěvačka Jamelia nebo Red Bull, co pro jeho label roXour znamená projekt Flairs, že jejich videoklip dělala ta samá dvojka jako D.A.N.C.E. od Justice a spoustu dalších informací. Seznamte se, prosím...
Mohl bys hned na začátku přiblížit našim čtenářům, kdo je vlastně Patrick Alavi?
Patrick je jeden zevlák z Německa, který jí hodně croissantů... Ne, teď si dělám srandu, protože v minulosti jsem jako "Patrick" Alavi měl jiný zvuk, na který nejsem příliš hrdý. Tuhle část své kariéry nemám moc rád, ale můžeme to klidně nazvat nezbytným vývojem. Teď jsem pouze "Alavi", který produkuje řízný funky house představující lásku, současnost i budoucnost.
Hudebně se neustále vyvíjíš... Před rozhovorem jsem poslouchal tvoji tvorbu a narazil na pět let staré EP Power And Glory, které se absolutně vymyká tvé tvorbě. Kde tyhle dvě skladby vyšly a jak si s odstupem času vysvětluješ takový stylový odskok?
Jasně, tohle ípíčko vyšlo na značce Krise Menace Work It Baby. Bylo to právě to období mé přeměny s určitou dávkou experimentování, která vedla k mému Rerox soundu! Moje hudba se během tohoto období hodně měnila...
S oblibou vychvaluješ projekt Flairs, který u tebe vydává... Jak vlastně došlo k vaší spolupráci?
Flairs je fenomén! Myslím si, že naprosto dokonale a hlavně velmi inteligentně kombinuje rock s elektronikou. Když jsem porvé na MySpace slyšel jeho skladbu Better Than Prince, nějaký panáček v mé hlavě zakřičel: "Podepište s ním desku, pane Alavi!" Také musím zmínit fakt, že Flairs remixovali už takové osobnosti, jako jsou Alex Gopher nebo Etienne De Crecy... Nakonec tu skladbu Better Than Prince vydal u mě a dneska jsem hrdý jak na remixy od Benjamina, 25 Hours A Days a mého Alavi Reroxu, tak i na skvělý videoklip z dílny MTV tvůrců Jonas & Francois, kteří stojí například za klipem D.A.N.C.E. od Justice nebo Good Life od Kanye Westa.
Vím, že jsi udělal několik výborných remixů pro kámoše z indie scény... Někteří z nich nebyli schopni akceptovat fakt, že jejich nejlepší práce může být, právě díky tvému remixu, spojována s mainstreamem. Konkrétně se to týká remixu pro Jamelii – Beware Of The Dog, který je podle mě dokonalou rave záležitostí. Jak se ti vlastně skládal tenhle track? Bylo to jednoduché?
Díky za tahle milá slova! Mám pocit, že tím nutným základem bylo použití toho "aaahhh ehhhh" vokálu Jamelie, který dal skladbě tu správnou energii. Nebo počkej, že by to bylo těmi litry Red Bullu, které jsem vypil během práce na tomhle remixu? :)
Tvé remixy zní totiž dost komplikovaně a někdy kombinuješ hodně vrstev zvuků najednou... Jak bolestivý je proces remixování skladby, která je už hotová?
Obvykle takhle nepracuju... Myslím tím, že si nepřehrávám originál během remixování a úplně mi stačí, když si ho poslechnu jen jednou. Pak poslouchám pár dní po sobě ty jednotlivé samply a teprve potom začnu stavět kostru mého vlastního tracku. Takže, když to shrnu - nikdy se neinspiruju originálem!
Slyšel jsem, že častým problémem během skládání je to neustálé přehrávání skladby při každém drobném zásahu, pořád a pořád dokola. Pak prý nastává stav, kdy producent už není schopen rozeznat úroveň toho, co vytvořil. Jak se s tímhle procesem vyrovnává Patrick Alavi? :)
Přesně... To se mi stává hodně často. Teď pracuju na několika písních současně a je hodně zajímavé pozorovat, jak v jedné skladbě nějaký nápad nefunguje, zatímco v jiné se stane výborným základním motivem...
Tvůj remix Nirvany vyšel oficiálně až v roce 2007, zatímco různé blogy ho nabízely ke stažení už rok předtím. Co tě vedlo k rozhodnutí vydat ho tak pozdě?
Smells Like Teen Spirit jsem zremixoval v roce 2004. Pak jsem se k němu vrátil a nahrál ho na dva týdny na MySpace. Reakce byly úžasný, ale někomu se podařilo ten remix stáhnout a rozšířit ho. To je taky ten důvod, proč jsi ho mohl slyšet na kdejakém blogu... Přiznám se, že jsem neměl v plánu ten remix oficiálně vydat, ale pak mě oslovila Courtney Love s tím, že mi na tuhle předělávku dá práva. :) Řekl jsem si, že bych ho asi vydat měl, protože jsem nebyl spokojený s oficiálními remixy téhle skladby, které se všude hrály. Pak mi zavolal kamarád s tím, že Annie Mac hraje ve své show na Radiu 1 můj remix v té nízké MySpace kvalitě a bylo rozhodnuto!
Takže je to nakonec oficiální singl nebo jen nezávislý remix, který jsi vydal?
Je to oficiální verze! Měl jsem několik nabídek od velkých labelů, ale nechtěl jsem to udělat ještě nafouklejší, než je to teď. Je to prostě zamýšleno jen pro ty, kdo tuhle verzi ocení a stojí o lepší kvalitu zvuku...
Jak je tedy možné, že tvůj remix nakonec nebyl vydán spolu s dalšími remixy Nirvany?
Přišlo mi to divné, umístit na EP ještě nějaké další...
Bitchee Bitchee YaYaYa produkují stejnou energii jako tvůj Rerox pro Nirvanu. Znáš je?
Jasně, to víš, že jo... Mám rád jejich zvuk!
Je to stejné jako například s Pink Floyd. Jejich skladby už remixovaly desítky kvalitních producentů... Napadá tě proč?
Tak to fakt nemám tušení. :)
Máš nějaké neoficiální remixy, které jsi dodělal, nebo na nich ještě pracuješ?
Jasně, předělal jsem třeba Rammstein, Guns´n´Roses, LL Cool J, ale většina z nich je určena jen pro mé vystoupení...
Blogy představují nové umělce a nabízejí ke stažení jejich tvorbu. Je to pro hudbu dobrá promotion nebo zničující možnost šíření?
Ne, to je přece skvělé promo!
Který dárek k Vánocům tě nejvíc potěšil?
Nintendo Wii: Mario na Olympijských hrách.
Budu teď říkat různá slova a ty odpověz, cokoliv tě napadne:
Stroj: Zlo
Britney Spears: Spam
Koruna: Král Randor
10.000.000 $: Hip-Hop
Sexy: Motherfucker
Kravské zvony: Beastie Boys - Hey Ladies
Kýč: Zkáza
Duha: Léto
Díky moc za tenhle rozhovor!
zdroj: Ohh! Crapp
foto: archiv
Patrick Alavi se představí poprvé v Praze a to tento pátek 3.12. 2010 v rámci noci Elektra re:loaded v klubu Kostel!